- Bankovnictví
- Finanční zprostředkování
- Co je to finanční zprostředkování?
- Jak finanční zprostředkování funguje?
- Jaké jsou druhy služeb finančního zprostředkování?
- Jak poznat finančního poradce zcela nezávislého na provizích?
- Kdo dohlíží finanční zprostředkování?
- Kde a jak podat stížnost?
- Etický kodex v oboru finančního zprostředkování a poradenství
- Právní úprava finančního zprostředkování
- Investování a finanční trhy
- Leasing
- Platební služby
- Pojišťovnictví
- Úvěrové registry
Jak můžete podat stížnost?
Pokud jste nespokojeni s některou ze služeb v oblasti finančního poradenství a finančního zprostředkování, doporučujeme následující postup:
- Uplatnit reklamaci u toho zprostředkovatele/poradce (fyzické osoby), kdo službu poskytoval.
- Pokud neuspějete, uplatnit reklamaci u zprostředkovatelské/poradenské firmy, kterou zastupuje.
- Pokud neuspějete, ověřit si na https://casfpz.cz/ zda se jedná o člena této asociace. Pokud ano, uplatnit stížnost u asociace.
- Pokud poskytovatel služby není členem žádné asociace nebo tam se stížností neuspějete, obrátit se na státní dohled (ČNB – samostatný odbor ochrany spotřebitele), případně na kancelář Finančního arbitra (pouze pro produkty platebního styku, spotřebitelské úvěry, životní pojištění a kolektivního investování – www.finarbitr.cz). Pokud je stěžovaný zprostředkovatel (firma) členem ČASF, jednoznačně doporučujeme před podáním stížnosti na uvedené státní orgány podat podnět k prošetření jeho chování etické komisi ČASF. Je to nejlevnější a pro klienta nejdostupnější způsob, jak může dospět k odbornému přezkoumání svého případu.