NEBANKOVNÍ REGISTR KLIENTSKÝCH INFORMACÍ (NRKI)

Nebankovní registr klientských informací (NRKI) provozuje sdružení CNCB – Czech Non-Banking Credit Bureau, z.s.p.o. Spravuje databázi údajů o úvěrových produktech klientů leasingových společností, společností poskytujících spotřebitelské a další úvěry. Uživatelé Nebankovního registru si tak mohou ověřovat naši bonitu. Jde například o informace o tom, zda své závazky včas a řádně splácíme a jaká je jejich výše. NRKI obsahuje údaje o smluvních vztazích mezi věřitelskými subjekty a jejich klienty, které určují naši bonitu, důvěryhodnost a platební morálku. Jedná se o údaje o přijatých i odmítnutých úvěrových produktech, o výši úvěru a splátek nebo o tom, zda své závazky řádně a včas plníme.

Jaký má pro nás NRKI přínos?

Když své závazky splácíme řádně a včas, finanční instituce tuto skutečnost rozpozná z našeho výpisu z registru a bude na nás pohlížet jako na známého a solidního klienta. To se projeví na její nabídce a požadavcích. Je také možné, že dostaneme lepší podmínky než klient neznámý nebo se špatnou platební morálkou.

Jak dlouho jsou v NRKI údaje uchovávány a jak často se aktualizují?

Informace obsažené v NRKI jsou pravidelně měsíčně aktualizovány a uchovávány po dobu smluvního vztahu s finanční institucí a po dobu dalších 4 let po jeho ukončení. Pokud s námi smlouva nebyla uzavřena, je tato informace ve formě žádosti o úvěr uchována v Nebankovním registru po dobu 6 měsíců.

Zpracování osobních údajů v NRKI

Naším právem a zájmem správců osobních údajů zpracovávaných v NRKI a samotného registru je udržování jejich kvality a přesnosti. Proto máme právo při zjištění nesrovnalostí požádat o opravu zpracovávaných osobních údajů a s ní spojené právo na omezené zpracování nesprávných nebo neaktuálních údajů do doby provedení opravy. Naše další práva jako právo vznést námitku, právo na výmaz osobních údajů nebo právo podat stížnost jsou podrobněji popsány v Informačním memorandu, které je k dispozici na www.cncb.cz. NRKI má v souladu s GDPR jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů, na kterého se můžeme obrátit v případě, že se nám nepodaří požadavek vyřídit v Klientském centru. Kontaktovat ho můžeme na adrese poverenec@cncb.cz.

Zaplatím splátku se zpožděním. Projeví se tyto údaje v NRKI?

Je to možné. Ale zpravidla jednodenní až dvoudenní zpoždění se zaplacením splátky se v NRKI registru vůbec neobjeví. Uživatelé registru údaje ze svých databází aktualizují jednou měsíčně, a to vždy podle uhrazených splátek ke konci předchozího měsíce.

Připravuje:

Ve spolupráci s: