Registr platebních informací (REPI)
REPI je multisektorový registr, který slouží k sdílení informací mezi jednotlivými členy – společnostmi, které nám poskytují služby založené na splátkách, od půjček přes nákup na splátky po nákup na fakturu s odloženou splatností.
Registr obsahuje negativní i pozitivní informace. Negativní údaj znamená, že naše závazky za služby nebo splátky úvěru neplatíme včas. Pozitivní pak obsahuje informace o tom, že včas a řádně své závazky splácíme. Členové registru jsou společnosti, které si chtějí prověřit naši platební historii předtím, než nám splátkovou službu poskytnou. Platební historie ale není jediným kritériem. Posuzují i naše aktuální příjmy a výdaje, které nejsou v rámci REPI sdílené, a to ve vztahu k požadované výši úvěru. Dobrá platební historie nám může získání úvěru usnadnit.
UŽIVATELÉ REPI MEZI SEBOU SDÍLEJÍ
- identifikační údaje a informace jako jméno osoby nebo název firmy, adresu, datum narození, rodné číslo, IČO firmy, údaje z občanského průkazu,
- platební informace a údaje o poskytnutých kreditních produktech – druh kreditu (osobní úvěr, nákup na splátky nebo na fakturu), celkovou částku a částku, kterou nám zbývá doplatit, případně informace o splátkách po splatnosti,
- datum vystavení, splatnosti a platby.
VÝHODY REGISTRU REPI A SDÍLENÍ INFORMACÍ MEZI UŽIVATELI
- Umožňuje prověření naší platební morálky a předchází tak situacím, kdy poskytovatel a člen REPI za službu nedostane řádně a včas zaplaceno.
- Nabízí příležitost rozlišovat bonitu zájemců o služby poskytovatelů a členů REPI.
- Pokud máme pozitivní platební historií, můžeme získat výhodnější platební podmínky.
- Členové registru si navzájem pomáhají při posuzování bonity zájemců o jejich služby – díky širokému spektru uživatelů mají k dispozici komplexní informace.
AKTUALIZACE DAT
- závisí na dohodě s uživateli REPI a probíhá na denní, týdenní, nebo měsíční bázi,
- probíhá online, takže jsou nová data členům REPI dostupná v řádu minut po jejich aktualizaci, kdy je jim k dispozici i testovací prostředí a dokumentace pro integraci do IT systémů.
VÝPISY Z REGISTRU REPI
O výpis z registru REPI můžeme požádat prostřednictvím Klientského centra, pokud jsme fyzická osoba nebo fyzická osoba podnikající, která je plnoletá a způsobilá k právním úkonům. Pokud některou z těchto podmínek nesplňujeme, nebude naše žádost přijata. Pro prokázání naší totožnosti musíme použít náš platný občanský průkaz nebo cestovní pas. Když jsme zahraniční fyzická osoba, prokazujeme se cestovním pasem nebo dokladem o povolení k trvalému pobytu v České republice.