- Co je to pojišťovnictví?
- Jaké subjekty podnikají v pojišťovnictví?
- Kdo dohlíží na oblast pojišťovnictví?
- Jaké jsou základní pojistné produkty?
- Pojistná smlouva
- Zprostředkovatelé pojištění
- Škodní událost
- Pojistný podvod
- Etický Kodex v pojišťovnictví
- Práva a povinnosti smluvních stran
- Přehled právních předpisů
Cestovní pojištění
Cestovní pojištění je pojistný produkt, který se využívá výhradně pro zahraniční cesty. Kryje rizika spojená s náhlým onemocněním, úrazem, ztrátou zavazadel nebo způsobení škody třetí osobě. Dělí se na turistické a pracovní cesty a kryje jednotlivé nebo opakované cesty s maximální dobou platnosti pojistné smlouvy 1 rok.
Proč je důležité se pojistit?
Náklady na léčbu v některých cizích zemích mnohonásobně převyšují náklady na léčbu v ČR. I když mají naši občané při pobytu ve státech Evropské unie nárok na zdravotní péči na účet svých zdravotních pojišťoven (Evropský zdravotní průkaz), v mnoha případech je vyžadována vysoká spoluúčast, kterou zdravotní pojišťovny nehradí. Z EZP také není kryta repatriace zpět do vlasti. Na cestách hrozí nejenom zdravotní rizika, ale i další rizika jako je např. krádež zavazadel, jejich ztráta při letecké dopravě, riziko neúmyslného způsobení škody třetí osobě, riziko úrazu a další.
Co pojištění nabízí?
Základem cestovního pojištění je pojištění léčebných výloh, které Vám pomůže v případech náhlého onemocnění, úrazu nebo smrti v zahraničí. Většinou je z tohoto pojištění hrazeno:
- Ambulantní lékařské ošetření
- Předepsané léky a zdravotnický materiál Hospitalizace
- Lékařsky neodkladná operace
- Převoz nemocného do ČR
- Převoz tělesných ostatků do ČR
- Zubní ošetření k odstranění akutní bolesti
- Případně další doplňkové asistenční služby (dle jednotlivých pojistných podmínek)
Možnosti připojištění
- Úrazové pojištění
- Pojištění cestovních zavazadel
- Pojištění odpovědnosti za škodu
- Pojištění storna zájezdu
- Případně další pojištění (dle jednotlivých pojistných podmínek)
Jaké faktory ovlivňují výši pojistného?
- Územní platnost (Evropa, svět)
- Věk pojištěného
- Délka pobytu v zahraničí
- Zaměření cesty (turistická, pracovní, se sportovním zaměřením)
Jak funguje asistenční služba?
Pojišťovny spolupracují s asistenčními službami, které zařizují potřebnou pomoc v zemi, kde došlo k pojistné události. Asistenční služby fungují 24 hodin denně v českém jazyce.
Kde a pro koho se se dá sjednat cestovní pojištění?
- Na pobočkách pojišťoven (některé pojišťovny nabízí možnost telefonického sjednání)
- On-line na webových stránkách
- Prostřednictvím cestovních kanceláří
- Smlouvu můžete uzavřít pro sebe, svou rodinu nebo i celou skupinu lidí.
Po sjednání pojistné smlouvy obdržíte: pojistnou smlouvu, pojistné podmínky a údaje o asistenční službě.
Upozornění
Před uzavřením smlouvy je třeba se důkladně seznámit s pojistnými podmínkami, zejména s výlukami z pojištění.